דלג לתוכן (מקש קיצור 's')
חדשות

חדשות והודעות הפקולטה למדעי המחשב ע"ש הנרי ומרילין טאוב

דין צדוק, סטודנט לתואר שלישי בפקולטה, פיתח מערכת רובוטית הצפויה לשנות את חייהם של קטועי יד
Sunday, March 31, 2024
Ynet

31 במרץ, 2024

דין צדוק, סטודנט לתואר שלישי בפקולטה, פיתח מערכת רובוטית הצפויה לשנות את חייהם של קטועי יד. המערכת כבר מאפשרת למשתמש לנגן בפסנתר ולהקליד במחשב, והכוונה היא להמשיך ולשפר את יכולותיה. "רבות מהפעולות שאנחנו עושים ביום-יום כבדרך אגב – הקלדה, הכנת קפה, החלפת מנורה – הן פעולות מאוד מאתגרות עבור אנשים קטועי יד," מסביר צדוק. "מכאן החשיבות העצומה של פתרונות יעילים ונוחים לשימוש."

המערכת החדשה היא מערכת רובוטית מבוססת אולטרסאונד הקוראת את תנועות השרירים וכך מחקה את פעולות היד האנושית באופן מדויק ורגיש, לרבות הזזה עדינה של האצבעות. מערכת האולטרסאונד מולבשת על הגפה ומסיקה את כוונותיו של המשתמש על סמך תנועות השרירים, לרבות תנועות מורכבות ועדינות. להערכת צוות המחקר, זוהי קפיצת מדרגה שתאפשר לקדם משמעותית את תחום הפרוטזות ולספק למשתמשים רבים איכות חיים משופרת.

דין צדוק חוקר בהנחיית שלושה חוקרים מהטכניון - פרופ' אלון וולף, מהפקולטה להנדסת מכונות, וחוקרי הפקולטה למדעי המחשב פרופ' אלכס ברונשטיין וד"ר אורן זלצמן.

לכתבה המלאה

לכתבה באתר הטכניון

פרסומים באנגלית - israelactive, dick-meom, ussanews

קישורים לפרסומים נוספים - ערוץ  14, news.cgtn, Revcide, JamesAmbas3, AfrikaHot, indochinaenvoy, sysadamins, naliwarcow90, MarvinDemon3

כתבת עומק של ה-ATS בקישור [בחזרה לאינדקס החדשות]